Elektronikus ügyintézés
Borsodszirák Község Önkormányzata az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (E-ügyintézési tv.) alapján természetes és jogi személy ügyfelei számára az E-Önkormányzati Portálon vagy az elektronikus űrlappal nem támogatottak ügyek esetén az e-Papír szolgáltatás segítségével lehetőséget biztosít az elektronikus ügyintézésre.
Az E-ügyintézési tv. 9. § (1), valamint 108. § (1) bekezdése alapján a gazdálkodó szervezetek számára 2018.01.01-től kötelező az elektronikus ügyintézés, elektronikus ügyintézésre kötelezettektől papír alapon nem áll módunkban ügyinditó dokumentumot befogadni, az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 46. § (1) a) pontja értelmében a kérelem visszautasításának van helye.
Az E-Ügyintézés Portál elérhető a https://ohp.asp.lgov.hu linken vagy a képre kattintva:

Az E-Önkormányzat Portál tájékoztató letölthető innen
Az Elektronikus ügyintézés az E-önkormányzat portálon tájékoztató letölthető innen
További tájékoztató elérhető a Portál internetes felületén a következő linkre kattintva: https://ohp-20.asp.lgov.hu/tajekoztato
Az elektronikus ügyintézéshez szükséges a Központi Azonosítási Ügynökön keresztüli azonosítás, az alábbi módok egyikén:
- Ügyfélkapu azonosítás: Az Ügyfélkapu olyan azonosítási szolgáltatás, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználó biztonságosan léphessen kapcsolatba az elektronikus közigazgatási ügyintézést nyújtó szervezetekkel. Ügyfélkapu regisztráció, további információ: https://ugyfelkapu.gov.hu/
- Részleges Kódú Telefonos Azonosítás: A telefonos azonosító és a hozzá tartozó jelszó birtokában van lehetőség a webes felületen bejelentkezésre és a telefonhíváson keresztül történő azonosításra. A Kormányzati Ügyfélvonal elérhető a következő linkre kattintva: http://1818.hu/
- Elektronikus személyazonosító igazolvány, eSzemélyi: Az új, 2016. január 1-jét követően kiadott elektronikus személyazonosító igazolvánnyal (eSzemélyi) a számítógépéhez csatlakoztatott kártyaolvasó eszköz, a telepített eSzemélyi Kliens kártyaolvasó alkalmazás és az állandó személyazonosító igazolványhoz tartozó PIN-kód segítségével tudja azonosítani magát. További információ: https://eszemelyi.hu/
E-Papír szolgáltatás
Elektronikus űrlappal nem támogatottak ügyek esetén az önkormányzat az e-Papír szolgáltatás segítségével biztosítja az elektronikus, hitelesített levelezést, ügyindítást.
Az e-Papír egy ingyenes, hitelesített üzenetküldő alkalmazás, amely internetkapcsolaton keresztül, elektronikus úton összeköti az Ügyfélkapuval rendelkező ügyfeleket a szolgáltatáshoz csatlakozott intézményekkel.
Az ügyindításhoz kattintson a Bejelentkezés gombra és adja meg a megjelenő felületen az ügyfélkapus felhasználónevét és jelszavát. A megjelenő e-Papír oldalon különböző témák és ügytípusok közül választhat.
Az e-Papír szolgáltatás elérhetősége: https://epapir.gov.hu
Elektronikus fizetés
Az E-ügyintézési törvény alapján a gazdálkodó szervezet ügyfél köteles, a természetes személy ügyfél jogosult az ügye során az ügyintézésért fizetendő közterheket, adminisztratív díjakat, valamint a szolgáltatások ellenértékét elektronikus úton megfizetni.
Adó-, díj- és illetékfizetési kötelezettségek online lekérdezése és befizetése:
Az önkormányzati ASP rendszer továbbfejlesztése és országos kiterjesztése (ASP 2.0) elnevezésű projekt fejlesztéseinek köszönhetően már az Önök számára is elérhető az adó-, díj- és illetékfizetési kötelezettségek online lekérdezése és befizetése.
A https://e-onkormanyzat.gov.hu oldalra kattintva az ügyfél a kiválasztott önkormányzathoz tartozó adó-, díj- és illetékfizetési kötelezettségét (pl. gépjárműadó, kommunális adó, telekadó, építményadó) elektronikus úton teljesítheti, az interneten keresztüli bankkártyás fizetés segítségével.
Az Elektronikus Fizetési szolgáltatás igénybevételéhez KAÜ bejelentkezés (pl. ügyfélkapus azonosító) szükséges, és egy tranzakcióval akár több adószámlán fennálló tartozás is befizethető.
A sikeres fizetéseket követően a bankok által küldött visszaigazoló SMS tartalmára nincs ráhatásunk. Az SMS-ben esetlegesen előforduló Budapest városnév a Magyar Államkincstár székhelyére utal, nem a kedvezményezett önkormányzatra.
Az elektronikus fizetés az alábbi fizetési számlára teljesíthető átutalással:
Borsodszirák Község Önkormányzata, fizetési számla száma: 54300046-10000111-00000000
Kérjük befizetéskor az átutalás közlemény rovatában – amennyiben ismert – az Egyenlegértesítőn szereplő számla befizetőazonosítót, vagy az érkeztető azonosító vagy az iktatószámát, ennek hiányában az ügyfél nevét és az ügy típusát feltüntetni!
Cégkapu
Az E-ügyintézési tv. 2018. január 1-től kötelezővé teszi a gazdálkodó szervezetek számára az állammal való elektronikus kapcsolattartást és az ehhez szükséges hivatalos elérhetőségről történő dokumentumküldést és az azon történő fogadást, melynek teljesítéséhez az állam a gazdálkodó szervezetek számára Cégkapu szolgáltatást biztosít. Az egyéni vállalkozók továbbra is az ügyfélkapu szolgáltatással jogosultak az elektronikus kapcsolattartásra, Cégkapu regisztrációs kötelezettség ezt a kört nem érinti. A cégkapu regisztráció elvégezhető: https://cegkapu.gov.hu
Felhasználói bejelentések, panaszok, műszaki támogatás kérése
A központi szolgáltatások üzemeltetője a NISZ Zrt. az állampolgárok és gazdasági társaságok számára a felhasználói bejelentések, panaszok, műszaki támogatás kérése céljából az állampolgárok és gazdasági társaságok számára az alábbi elérhetőségeken és módon nyújt támogatást:
Kormányzati Ügyfélvonal
Telefonos ügyfélszolgálat: 1818
E-mail: 1818@1818.hu

A Borsodszirák Községi Önkormányzat az elektronikus
ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól
szóló 2015. évi CCXXII. törvény (E-ügyintézési tv.)
alapján természetes és jogi személy ügyfelei számára
az Önkormányzati Hivatali Portálon vagy az elektronikus
űrlappal nem támogatottak ügyek esetén az e-Papír
szolgáltatás segítségével lehetőséget biztosít az
elektronikus ügyintézésre.
Az E-ügyintézési tv. 9. § (1) alapján
a gazdálkodó szervezetek számára 2018.01.01-től
kötelező az elektronikus ügyintézés, elektronikus ügyintézésre
kötelezettektől papír alapon nem áll módunkban ügyinditó
dokumentumot befogadni.
Amennyiben az elektronikus ügyintézésre kötelezett gazdálkodó
szervezet ügyfél nem elektronikus úton nyújtja be kérelmét,
akkor az általános közigazgatási rendtartásról szóló
2016. évi CL. törvény 46. § (1) a) pontja értelmében
a kérelem visszautasításának van helye.
Gazdálkodó szervezet fogalma
2018. évben – a maradéktalan elektronikus kommunikáció
megvalósítása és a Cégkapu használatra való megfelelő
időtávú felkészülés érdekében – továbbra is a korábban
már megszokott módon kommunikálhatnak elektronikus úton
a NAV-val. Az Általános Nyomtatványkitöltő program (ÁNYK)
segítségével az elektronikus tárhelyen keresztül lehetséges
az egyes NAV által rendszeresített űrlapok benyújtása.
További tájékoztatás (az átmeneti évben az ügyfelek
részéről a NAV felé küldendő dokumentumok, valamint
a NAV részéről az ügyfelek felé küldendő dokumentumok
esetében az elektronikus kommunikáció folyamatáról):
Tájékoztatás
a Nemzeti Adó- és Vámhivatal előtti elektronikus ügyintézés
általános szabályairól
Az elektronikus ügyintézéshez szükséges a
Központi Azonosítási Ügynökön keresztüli azonosítás,
az alábbi módok egyikén:
1. Ügyfélkapu azonosítás.
Az Ügyfélkapu olyan azonosítási szolgáltatás, amely
lehetővé teszi, hogy a felhasználó biztonságosan léphessen
kapcsolatba az elektronikus közigazgatási ügyintézést
nyújtó szervezetekkel. Ügyfélkapu regisztráció, további
információ: https://ugyfelkapu.gov.hu/
2. Részleges Kódú Telefonos Azonosítás:
A telefonos azonosító és a hozzá tartozó jelszó birtokában
van lehetőség a webes felületen bejelentkezésre és a
telefonhíváson keresztül történő azonosításra. Igényelhető
az okmányirodákban és kormányablakokban. Kormányzati
Ügyfélvonal: 1818
3. Elektronikus személyazonosító igazolvány,
eSzemélyi:
Az új, 2016. január 1-jét követően kiadott elektronikus
személyazonosító igazolvánnyal (eSzemélyi) a számítógépéhez
csatlakoztatott kártyaolvasó eszköz, a telepített eSzemélyi
Kliens kártyaolvasó alkalmazás és az állandó személyazonosító
igazolványhoz tartozó PIN-kód segítségével tudja azonosítani
magát. További információ: https://eszemelyi.hu/
[Vissza a lap tetejére]
Az Önkormányzati Hivatali Portálon történő
ügyintézéshez (képre kattintva vagy linkről
indítva: https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap) válassza ki az önkormányzatot:
Jelentkezzen be ügyfélkapujával, majd válassza ki az
önkormányzatot:
Van lehetőség a kiválasztott önkormányzat jelölésére
(kedvenc vagy alapértelmezett):
Válasszon a Portál szolgáltatások közül:
Ügykövetés: Kérhet tájékoztatást a
kiválasztott településnél folyamatban levő, elektronikusan
indított ügyének ügyintézési állapotáról.
Adóegyenleg lekérdezés: Lekérdezheti
az adott településhez tartozó adóhatóságnál fennálló
helyi adóegyenlegét, vagy képviseleti joggal felruházott
személyként azon (természetes vagy jogi) személyek egyenlegét,
amelyekkel kapcsolatban az önkormányzatnál jogosult
eljárni.
Ügyindítás: Ügyet indíthat a kiválasztott
településnél elektronikus űrlap kitöltésével és beküldésével:
- Válassza ki az ügytípust, amelyet intézni szeretne
- Válassza ki az Eljárás módja mezőben, hogy Saját
nevében vagy Meghatalmazottként/képviselőként kívánja
benyújtani az elektronikus űrlapot
- Válassza ki az ügytípust, töltse ki az iFORM űrlapot,
majd ellenőrzést követően nyújtsa be
Van lehetőség az elektronikus űrlapkitöltés során
korábban mentett űrlapok megnyitására
Sikeres feladást követően: A sikeres
feladásról Feladási igazolást kap személyes Ügyfélkapujának
Értesítési tárhelyére. A feladást követően figyelje
tárhelyét, mert az önkormányzat válaszát oda fogja elküldeni.
Az értesítési tárhely azonosítást követően elérhető: https://tarhely.gov.hu/levelezes/uzenetek/beerkezett
A tárhely a beérkező dokumentumokat, igazolásokat, nyugtákat
30 napig tárolja. Azokat a dokumentumokat, amelyeket
hosszabb ideig szeretne megőrizni, átmozgathatja a Tartóstárba.
[Vissza a lap tetejére]
Elektronikus űrlappal
nem támogatottak ügyek esetén az önkormányzat az e-Papír
szolgáltatás segítségével biztosítja az elektronikus,
hitelesített levelezést, ügyindítást.
Az állampolgárok az Ügyfélkapuval történő azonosítást
követően állíthatják össze küldeményüket, szabad szöveges
mezőben megírhatják, hogy milyen okból fordulnak az
önkormányzathoz.
Bejelentkezés után a megjelenő űrlapon adja meg/lenyíló
menüből válassza ki a témacsoportot, ügytípust, címzettet
(az önkormányzatot), levél tárgyát, a levél szövegét.
A kérelemhez mellékleteket csatolhatnak. Az e-Papír
szolgáltatás elérhetősége: https://epapir.gov.hu
[Vissza a lap tetejére]
Elektronikus fizetés
Az E-ügyintézési törvény alapján a gazdálkodó szervezet
ügyfél köteles, a természetes személy ügyfél jogosult
az ügye során az ügyintézésért fizetendő közterheket,
adminisztratív díjakat, valamint a szolgáltatások ellenértékét
elektronikus úton megfizetni.
Az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló
465/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet 20. § (1) bekezdése
alapján a pénzforgalmi számlanyitásra kötelezett
adózó a fizetési kötelezettségét belföldi pénzforgalmi
számlájáról történő átutalással köteles teljesíteni.
Az elektronikus fizetés jelenleg az alábbi fizetési
számlára teljesíthető átutalással:
[Önkormányzat nevének beillesztése] Önkormányzat, fizetési
számla száma: [számlaszám beillesztése]
Kérjük, befizetéskor az átutalás közlemény rovatában
– amennyiben ismert – az érkeztető azonosító vagy az
iktatószámát, ennek hiányában az ügyfél nevét és az
ügy típusát feltüntetni.
[Vissza a lap tetejére]
Cégkapu
Az E-ügyintézési tv. 2018. január 1-től kötelezővé
teszi a gazdálkodó szervezetek számára az állammal való
elektronikus kapcsolattartást és az ehhez szükséges
hivatalos elérhetőségről történő dokumentumküldést és
az azon történő fogadást, melynek teljesítéséhez az
állam a gazdálkodó szervezetek számára Cégkapu szolgáltatást
biztosít. Az egyéni vállalkozók továbbra is az ügyfélkapu
szolgáltatással jogosultak az elektronikus kapcsolattartásra,
Cégkapu regisztrációs kötelezettség ezt a kört nem érinti.
A cégkapu regisztráció elvégezhető: https://cegkapu.gov.hu
Felhasználói bejelentések,
panaszok, műszaki támogatás kérése
A központi szolgáltatások üzemeltetője a NISZ Zrt.
az állampolgárok és gazdasági társaságok számára a felhasználói
bejelentések, panaszok, műszaki támogatás kérése céljából
az állampolgárok és gazdasági társaságok számára az
alábbi elérhetőségeken, és módon nyújt támogatást:
Kormányzati Ügyfélvonal (1818)
Telefonos és elektronikus ügyfélszolgálat
Telefon: 1818
Külföldről: +36 (1) 550-1858
E-mail: ekozig@1818.hu
Chat: Chat indítása
Az önkormányzat elérhetőségei:
Név: Borsodszirák Községi Önkormányzat
Cím: 3796 Borsodszirák, Fő út 35.
Telefon. 48/ 525-003
Fax: 48/342-894
E-mail: borsodszirak.ph@parisat.hu
Web: www.borsodszirak.hu
[Vissza a lap tetejére]
|